۰۲ اسفند ۱۳۸۶

Last Posted in November

باورم نمیشه آخرین پستم سه ماه پیش بوده شرمنده که دیر آپ کردم در این مدت موضوعاتی بوده که میخواستم راجع بهش بنویسم
یکیش عید چینی هاست که هرساله برای مردم ونکوور شناخته شده است و خیلی مفصل در چاینا تاون* برگزار میشه ما که برای اولین بار در این مراسم شرکت میکردیم خیلی برامون جالب بود نه تنها چینی ها بلکه از کشورهایی مثل کره مغولستان تایوان ویتنام سنگاپور فیلیپین بوتان مالزی اندونزی و قدیم ها در ژاپن این روز رو جشن میگیرند
چند نکته برای من جالب بود یکی اینکه در ویتنام هم این روز رو جشن میگیرند چون من یک دوست ویتنامی دارم تعجب کردم که هیچ وقت نگفت اونا هم زمان با چینیها جشن سال نو دارند
دیگه اینکه از یکی از دوستای اندونزیایی پرسیدم که شما عید فطر براتون مهمه وجشن میگیرید گفت نه! ما هم همزمان با چینی ها جشن میگیریم البته یکی از جشن های مهم اندونزی عید فطر اما نه لزوما برای همه
یکی از کسانی که در این مراسم شرکت کرده بود یک خانم جوان و مهربون ایرانی بود که با همسر بوتانی اش!!! سال نو رو جشن گرفتند
از دیدنی های این روز رقص اژدها هست که دو نفر لباس اژدها به تن میکنند و از مغازه دارهای محل برگزاری عیدی میگیرند مراسم بیشتر کارناوال رو به یادم میاورد و همینطور صدای طبلش و رژه گروهای مختلف منو به یاد عاشورا و مراسم تعزیه مینداخت :)
از خوراکی ها هم میتونم از کیک برنجی بگم که من دوست داشتم و یک نوع خمیر شکم پر از سبزیجات یا گوشت که بونز ** مینامیدند
از طرفی به فکر افتادم که چرا ایرانیهای ونکوور برای عید نوروز مراسم عمومی ندارند همه میدونند که عید ما روز 21 مارس هست اما نمیدونند که چطور برگزار میکنیم
china town*
Buns**


1 نظر:

در ۲:۱۷ قبل‌ازظهر, خرداد ۱۴, ۱۳۸۷, Anonymous ناشناس گفت...

کجائی شما معصوم جان؟
شهربانو

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی